dinsdag 15 juli 2014

Balagan



Tijdens ons verblijf in Jeruzalem heeft Leo een lied geschreven. We delen het graag via de blog.



Refr:
Boker tov, boker or (goede morgen, gouden morgen)
Balagan, Balagan (chaos)
Sjabbat sjalom, le chaim (vrede tijdens de sjabbat, op het leven)

1) Bij de poorten van Jeruzalem
Met de zon op mijn gezicht
De Olijfberg vol met graven
Op de komst van Hem gericht

2) De imam roept op te bidden
De rabbijn zegent me graag
Hoewel hij mij daarvoor
Een aantal shekels vraagt

3) Staande bij de Klaagmuur
Stop ik een briefje in een voeg
Tussen zwart geklede mannen
Die iets mompelen van Baruch

4)  Met mijn rugzak en mijn keppel
Ben ik een vreemdeling op hun feest
Waarbij ik stilte hoop
Dat Hij ook mijn briefje leest

Jeruzalem, Jeruzalem
Stad van de belofte
Stad van zoveel strijd
Jeruzalem, Jeruzalem
Stad met veel gezichten
Stad van de eeuwigheid

5) Als ik opkijk van de Klaagmuur
Schittert goud me tegemoet
Van een moslim heiligdom
Waar men zijn gebeden doet

6) De klokken van de kerken
Klinken elk kwartier
Alsof ze willen zeggen
De waarheid vind je hier

7) Verward en overdonderd
Valt de stad over me heen
Ieder heeft zijn eigen waarheid
En ik geloof iedereen

8) En we bidden voor de vrede
Van een nieuw Jeruzalem
De stad waar zoveel mensen
Zoekend zijn naar Hem

Boker tov ...

Jeruzalem, Jeruzalem
Stad van de verwoesting
Stad van zoveel strijd
Jeruzalem, Jeruzalem
Stad van de overwinning
Stad van de eeuwigheid

Boker tov ...

1 opmerking: